perjantai 10. tammikuuta 2020

Käytettyjen vitsien kauppa, osa 6


- Hyvää päivää, miten voin auttaa.

- Haluaisin ostaa vitsin tai kaksi. Tarvitsen kipeästi pari uutta vitsiä.

- Me olemme käytettyjen vitsien kauppa. Myymme vain second hand -tavaraa.

- Mutta täytyyhän teillä olla uusiakin vitsejä?

- Valitan. Kaikki myymämme vitsit ovat käytettyjä ja kuuluvat marginaaliverotuksen piiriin.

- Te ette ymmärrä. Minä olen koomikko. Ja minulla ovat olleet viime aikoina vitsit vähissä.

- Ai jaahas.

- Olen menettämässä työni, ellen keksi jostain uusia vitsejä. Olin eilen standup-keikalla ja minut buuattiin lavalta. Se oli häpeällistä!

- Ymmärrän.

- Teidän täytyy auttaa minua! Eikö teillä olisi yhtään uutta, käyttämätöntä tai muuten vain ennenkuulumatonta vitsiä?

- Teinä etsisin harvinaisten vitsien osastoilta. Niissä on koko joukko vitsejä, joihin vain asian harrastajat ovat perehtyneet. Esimerkiksi sosiologisten vitsien osastolla on paljon lähes käyttämättömiä kaskuja. Samoin fysiikan, tähtitieteen ja vaikkapa kristillisen lähetystyön osastoilta löytyy vähän tunnettuja vitsejä. Ja eri maitten kohdalla esimerkiksi saksalaiset vitsit ovat pääsääntöisesti aivan uudenveroisia.

- Te olette hengenpelastaja! En tiedä, mistä aloittaisin!

- Kokeilkaa ensiksi vaikkapa aluepolitiikan hyllyä. Uskon, ettei kukaan ole kuullut niitä vitsejä sen jälkeen, kun ne on laitettu hyllyyn. Siellä on monia alkuperäiskappaleita. Ja meillä on tällä viikolla tarjous: ostakaa yksi aluepoliittinen vitsi ja saatte kansantaloustieteellisen kaskun kaupan päälle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti