perjantai 6. syyskuuta 2019

Luupissa


Ai että millasista leffoista mä diggaan? No mä tykkään eniten sellasista, joissa sama päivä toistuu aina vaan uudestaan ja uudestaan. Niiku ”Groundhog Day” tai ”Edge of Tomorrow” tai ruottalainen ”Nakuna”. Missä päähenkilön täytyy tehdä samat asiat yhä uudelleen, kunnes kaikki menee nappiin. Eikö ois jännä, jos elämä vois olla sellasta? Että sais aina uuden tilaisuuden, jos jotain sattus menemään pieleen. Että yksi moka ei veisi kaikkia tsäänssejä. Se ois ihan huippua!

Mäkin voisin vaikka saada sen tipun, joka anto mulle pakit viime perjantaina. Mä tekisin pokauksen täydellisesti, koska mä saisin kokeilla sitä niin kauan että se toimis ihan varmasti. Eikä se vaan vilkaisis mua ja kävelis nenä pystyssä pois, niinku siellä klubilla. Olinhan mä aivan kaameessa jurrissa, mutta silti. Vituttaa semmonen paskapäisyys. Ois meinaan tehny hyvää saada vähän pesää, pitkästä pitkästä aikaa.

No, ei siitä sen enempää.

Tai sitten etten ois alkanu juopottelua jo yläasteella. En ois ikinä jääny siihen niiku vähä koukkuun. Ei tulis näitä tärinäaamuja ja verhot kiinni -päiviä. Tai etten ois mokannu sitä työpaikkaa varastamalla kassasta kolikoita. Typerää paskaa. Tai oisin ollu edes vähän taitavampi siinä hommassa enkä ois jääny kiinni. Ois rahaa johonki muuhunki kun vaan kotona istumiseen.

Joo, mutta nää tällaset leffat. Ne on ihan rautaa. Mä voin tsiikaa niitä yhä uudelleen ja uudelleen. Loppua kohti mä alan vaan olla niin kännissä, etten koskaan muista miten nää leffat päättyy. Siksi mun pitää tsekata ne uudestaan. Ja kun mä en muista, missä kohtaa mun filmi meni poikki, mä joudun alottaan ne aina alusta. Ja loppua kohti mä sit taas olen niin kännissä, etten seuraavana päivänä muista, miten se päättyikään. Ja siksi mun pitää tsekkaa se leffa uudestaan. Joku kerta mä kyllä hiffasin siinä tuubassa, että näinkö tää ”Edge of Tomorrow” oikeesti päättyykin. Ihan mahtava fiilis kun pääsin loppuun ja tajusin sen. Mutta seuraavana päivänä mä en enää millään muistanu että miten se nyt loppuikaan. Piti tsiikaa uudestaan. Ja niin edespäin ja niin poispäin. Itse asiassa tää koskee mun tapauksessa kyllä ihan kaikenlaisia leffoja, että ei siinä mitään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti